söndag 9 maj 2010

Skepp O´hoj!




Nu när ljuset har återvänt och vinden har en gnutta salt i sig infinner sig alltid min längtan till havet.

Det kanske inte blir så mycket segling i sommar men som den västkustbo jag anser mig vara får jag klä dottern i seglarstil som kompensation.

Shortsen kommer från Ottobre nr 3:2009 och är sydda i ett lätt kammat bomullstyg från Swelogent.

Det var verkligen så roligt att sy shortsen och C tyckte att de blev jättefina, så det kan nog bli fler efter samma mönster.

Jag uteslöt hällorna som skulle varit på eftersom jag tycker att det är lite fånigt med hällor om man ändå inte ska bära bälte, i övrigt är de ett par identiska, i storlek 86.

Om det inte känns för mor-och-dotter matchat så gör jag nog en blus till mig själv i samma tyg när jag blivit lite smalare.

På den nedersta bilden har shortsen piffats lite med en svärmorstickad Pippitröja i bomull och min gamla coola Lee solhatt som tyvärr ännu är lite för stor för C.

Kram
Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar