söndag 9 maj 2010

Vårfint i C´s rum




Hej på er!

Det var ett bra tag sedan jag gjorde ett inlägg senast.
Det beror inte på negativ krativitetsspiral utan snarare tvärtom, den snurrar så fort just nu att jag inte hunnit med att fotografera och berätta.

Men nu är blir det lite ordning på det.
Först ut är lite vårpiff av C´s rum.

När C föddes köpte jag en massa seersuckertyger på Skroten i Skene i ambitionen att sy ett lapptäcke till henne.
De underbara hallon-med-mjölk nyanserade tygerna har sedan fått ligga till sig lite och reta min kreativa ådra.

Men så tillslut tog jag mig samman och svängde ihop både ett överkast och ett matchigt kuddfodral.
C´s sängkuddar fick också nya fodral i en mer blåbär-med-mjölk nyans.

Hela rummet känns nu vårfräschare och ljusare + att jag inte måste tänka lika mycket på vilka sängkläder hon har, det ser alltid snyggt ut på rummet.

Kram på er i vårsolen.
/Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar