söndag 28 mars 2010

Livets frukter


Hej igen!

Som jag nämnde i mitt tidiagre inlägg så kommer det en nr2 till sommaren och mitt boande och mammafixande har vekligen kickat in ordentligt.
Det är så fantastiskt roligt att komplettera barnsakerna med nya fina egna alster.

Det första jag tänkte att jag skulle fixa var en ny barnvagnsmobil.
C hade en jättefin MFF mobil som hon fått av sin älskade morbror men den var så ljusblå och lite sliten så jag kände att jag ville göra en mer färgglad och egen.

Så jag satte helt enkelt igång och tillverkade en enkel fruktsallad i velour.
Päronet och jordgubben har jag kopierat från boken Tildas hus men plommonet och citronen har jag designat själv. Sedan har jag monterat frukterna i starkt bomullsbroderigarn på en rund svart resår. Jättefint och precis som jag tänkt mig, tänka sig!

Hoppas nu på vackret promenadväder hela sista halvan på året så frukterna får dansa i vinden.

Kram på er!
/Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar