söndag 28 mars 2010

Regnbågsbarn



Hej igen!

Nej några regnbågsbarn har jag inte men kanske en som kommer att se ut som en liten färgklick.
När Blingo hade utförsäljning i slutet av sommaren köpte jag en av deras regnbågsskarvsar i tråkå. Jag tycker förvisso att skarvesen är ganska fin men köpte den enbart i syfte att slakta och göra snedremsor av, så mycket billigare än att köpa liknande trikåtyg på metervara!

Det första alstret fick bli en babybody.
Efter att jag lyckade med apbodyn har jag fått lite hybris och kommer nog råproducera till nr2 och alla väninnor som också har småkakor i ugnen... akta er!

Jag sydde själva bodyn i ett ganska tunt vitt singeljersey som jag hade liggande. Nackdelen med det tyget var att tryckknapparna riskerade att ta sönder tyget och jag fick därför förstärka rejält med extra tjock väskvlieselin. Men jag är ärligt lite orolig att det inte ska hålla. Har lovat mannen att göra en body med knytband istället, som han kan klä på 2:an.

Den andra saken jag sytt är en snutte med små snutteflärpar på.
C var ganska pillig av sig som liten och jag tänkte hela tiden att jag skulle sytt en "flärptrasa" till henne men sen blev det aldrig av. Men nu är det gjort!
Eftersom vi valt att inte veta könet på barnet har jag valt en mer tjejig sida och en mer killig, fast jag vet inte om någon av färgerna är så könsstyrd...

Fruktsalladsmobilen fick också hänga med på bilden eftersom jag tycker att den gör sig så bra med de andra grejerna.

Nej nu ska jag ta en latte från min nya maskin - men det är en helt annan historia...

Kram på er!
/Jennie

1 kommentar: