söndag 28 mars 2010

Match i brunt


Hej.
Det var ett tag sedan. Det beror inte på att jag inte pysslat och fixat utan på ihärdiga maginfluensor som tagit musten ur bloggandet.

Men nu blir det desto mer.
Börjar med duo i brunt.
Jag bloggade för ett tag sedan om den tröja med aptryck jag gjort till C och som blivit en av hennes favorittröjor. Naturligtvis var jag tvungen att göra en könsneutral body till nr 2 som kommer till sommaren. Mönstret är från Ottobre nr 07:6 och som min fina vän C lånat ut till mig - tack love!

Jag som aldrig tidigare sytt bodies för jag varit orolig för att få infodringen snygg blev glatt överraskad åt resultatet. Tyget kommer från vårens Stoff och stil kollektion och är ett singeljerseytyg.

Hoodien är samma modell som äpplehoddien men något förlängd och avsmalnad i modellen.
Både det randiga och det enfärgade tyget kommer från Skroten i Skene.
Jag bara älskar Polarn o Pyrets brunrandiga serie som kommer tillbaka då och då.
Jag hade den själv i form av tröja och jag och min lillasyster hade matchande bruna manchesterjackor med randigt foder höster 83 - vad skulle jag inte ge för en sån´ igen till C? Underbar!

Så med andra ord är denna randiga velourupplaga en hyllning till POP´s retrorand i min fria tolkning.

Ha det gott i vårdiset!
/Jennie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar