tisdag 20 april 2010

Altanen är invigd!




Äntligen har trädgårdsmöblerna fått putsats av från källardamm och invigts i solens sken.
Dynorna har också fått sig en mer marin klädsel i år tack vare IKEAs billiga metervaror.

Lite blommor och annat pynt har inhandlats hos vår lokale blomsterfarbror i Agnesberg.
Jag rekommenderar alla som har vägarna förbi Monicas handelsträdgård utmed 45:an att stanna till. Billig, bra och bedårande.
Själv tar jag mig en tur dit varje fredag efter jobbet och unnar mig ett par snittblommor eller annat skoj.

De vackra hortensiorna kostade 50 kronor styck och zinkkrukorna 90 kronor, riktiga fynd alltså.
Hortensiorna hoppas jag kunna driva inomhus tills jag kan plantera ut dem. Jag drömmer om ett par stora buskar, likt min mormors blåa dröm på landet när jag var barn. Hoppas att den slår in och blomman slår ut.

Hoppas att ni alla också njutit vårens första strålar med grillat och bubbel.

Kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar