fredag 5 februari 2010

Odd Molly tolkning





Hej på er.

Har länge varit sugen på en Odd Molly blus i någon vit, rosa eller ljusblå nyans och sparat och sparat.
Lite besviken och småsur blev jag när jag upptäckte att de höjt priserna på blusarna till, vad jag tycker, fantasisummor. Jag tycker att det hade varit ok att betala 2000 för en blus om jag vet att den var fair trade eller åtminstone ekologisk men nej, nu fick det vara.

Istället letade jag i tygskåpet och fann det här underbara gamla grå-blåa crepade bomullstyget. Tillsammans med en mängd gamla knypplade spetsar och antika sammetsband som jag fyndat av min vän H´s syster i Kålltorp skrädde jag till verket.
Systern köpte upp alla band, fransar och spetsar och Bolla köpte alla knappar då en sybehörsaffär lade ner här i Göteborg - en UNDERBAR upplevelse att botanisera i hennes källare full med fynd från svunna tider.

Nåväl.

Fram med ett Onionmönster på blus och sedan var det bara till att knepa och knåpa.
På vänsterärmen broderade jag "Make it Happy" med dubbelt moulinégarn.
Min mammas favorittalesätt var alltid "Du får det inte roligare än du gör dig", en devis jag försöker ta fasta på och ger mig själv en påminnelse om på detta vis.

Överlag blev jag nöjd med blusen, framförallt blev den betydligt billigare än originalet och mer personlig.

Till nästa gång!
Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar